Ще го обясня за последен път:
За да се издигне едно нещо във въздуха не трябва да е само леко и с мощни моторчета. Трябва да е преценено точно каква мощност ще му е необходима, за да излети и да не се разбие след това. Точно тук ни помага аеродинамиката. Един предмет, за да е аеродинамичен му трябва подходяща форма. С тази подходяща форма осигуряваме малко съпротивление. Колкото е по-малко съпротивлението толкова по-добре за нас, защото по-този начин ще трябва по-малко мощност за издигане на предмета, който желаем да полети. Именно формата, която осигурява по-малко съпротивление се нарича аеродинамична форма. Не случайно колите са с аеродинамична форма, за да може с по-малко мощност да се придвижва по-бързо. Но в летенето нещата са малко по-различни. Тук аеродинамиката трябва да ни осигури освен по-малко съпротивление, но и толкова повече тяга. Именно тяга ни трябва на нас, за да подкараме самолета във въздуха. За да излети този самолет ни трябва точно определен наклон на крилата, т.е. като се задвижи моторчето крилата да изтласкват въздуха надолу и самолета да успее да се издигне, т.е. наклона на крилата да бъде от горе надолу. Но този наклон не може да бъде някакъв, а си има точно определени ъгли, които трябва да се измерят. Аз не съм учил и не мога да ти кажа формулите, но те са много сложни. След като имаме достатъчно тяга да полетим тези крила ще трябва по-някакъв начин да се обърнат под друг ъгъл, за да се задържи самолета във въздуха. Естествено наклона не трябва да е прекалено голям защото в такъв случай пък самият самолет ще се забие надолу. Също така трябва да измерим перките на моторчето. Трябва да знаем точно каква перка ни трябва, за да може да ни осигури достатъчно мощност, за да образуваме тяга. Трябва да изчислим и какво моторче ни трябва, за да може безпроблемно да завърти перката с дадения обем и да изчислим с какви обороти ще трябва да се върти тя. После трябва на тази перка да се направи точно определена форма, за да може тя да изтласква въздуха в посоката на крилата и после те да насочват подаденият им от моторчето въздух. Също така ни трябва отделни перки, чрез които да управляваме самолете си. Това няма как да стане с предните защото ако ги раздвижим рискуваме да загубим стабилност и да забием самолета в земята, затова най-често го осъществяваме чрез задните. Тук също трябва да направим 2 листа с мерки, за да знаем под какъв наклон трябва да завъртим перката, за да може тя да завие наляво или надясно без да се загуби стабилността или да загубим тягата. Разбира се, не на последно място трябва да знаем колко точно тяга ни трябва, за да можем да повдигнем теглото на самият самолет. Като изчислим това вече ще разберем и моторче с какви обороти ще ни трябва.
В крайна сметка се получава така, че не можеш просто да сложиш едно моторче и две перки и да искаш да литне самолет. Не искам да те отказвам, но хората учат цял живот за аеродинамиката, а ти искаш просто да седнеш и да направиш самолет. Няма да можеш да направиш нищо без да учиш, така че послушай съвета ми: Заеми се и направи един прост робот като този в статията. Копирай всичко едно към едно и после го усъвършенствай. После вземи и прочети някоя книжка и си направи свой робот. Искам да кажа, че първо трябва да направиш нещо просто, а после да продължаваш с по-трудните неща. Това е като при езиците: никой не започва от времената и падежите; първо се започва от азбуката... :wink:
И последно това, че си си рисувал нещо не значи, че ще можеш да го осъществиш, защото и аз мога да нарисувам един робот и да напиша, че в него има всякакви екстри, но все пак тези екстри трябва да ги задвижва с нещо, нали така?