Здраво
Преди почти 2 години ми се прецака ключа на колата за късите и реших,за да не си купувам турско менте,да си направя временно (докато ми изпадне хубав ключ) автоматично светкане на фаровете при палене ,с известно закъснение,за да щадим акумулатора зимата
.Впоследствие вкараха и онова изискване за дневните светлини,та се получи 2 в 1 :zubi: .Хубаво,ама винаги има едно "но"-за толкова време,смених вече n на брой релета-все боклуци излизат,освен едно оригинално на Рено,което изкара година някъде.В тоя ред на мисли ,реших малко да модифицирам нещата и релетата да отпаднат и да ги заместя с MOSFET-и.Оригинално нямам релета за фаровете,забравих да спомена.Фаровете се управляват по "+" и за това взех мосфети с П-канал - IRF5305.Одеве експериментирах малко ,как стоят нещата с тях,понеже опита ми с мосфети е клонящ към 0 :oops:
Ето я схемата:
http://media.snimka.bg/s1/1437/029118846.jpg?r=0Захранвам я с ~10V (умрелия ми стар акумулатор :oops: ),крушката дърпа около 3.7А.
Проблема е ,че транзистора започва да топли след 5-10 минути работа,което малко ме учудва,при положение ,че по сметки не би трябвало.
Малко размисли по темата-на гейта подавам близо 8.5В,което според дейташийта на транзистора е достатъчно,за да се отпуши до толкова ,че да пропусне около 40+ ампера,за това недостатъчното отпушване съм склонен да го елиминирам,като причина за греенето.
По бегла сметка-ако транзистора е напълно отпушен,RDSon е 60 милиома,което при 3.7А прави пад от 0.22V.Мощността върху дрейна е 0.22x3.7=0.82W.Съпротивлението между кристала и корпуса е 1.4 C/W т.е при 0.82W разсейвана мощност би трябвало корпуса да е на 1.4x0.82=~2 градуса над околната температура т.е на практика не би трябвало да се усеща на ръка да топли.
При мен след 5-10 минути стига около 60+ градуса (мерено).
При положение,че не го клатя с правоъгълници и е постоянно включен транзистора т.е няма загуби от превключване,остава да има само активни загуби,които пък според сметките са нищожни :?
На какво може да се дължи това греене?